در کارگروه تلفیق بررسی شد:

دو الگوی شناسایی «معرفی‌محور» و «عملکرد‌محور» به عنوان دو الگوی تکمیل‌کننده روش شناسایی فعلی

دو الگوی شناسایی «معرفی‌محور» و «عملکرد‌محور» به عنوان دو الگوی تکمیل‌کننده روش شناسایی فعلی

١٠:٢١ - يکشنبه ٢٣ شهريور ١٣٩٩ الگوهای شناسایی مستعدین برتر در جلسات کارگروه تلفیق مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر در حال بحث و بررسی است و در صورت تایید کمیسیون و هیأت امناء به اجرا در خواهد آمد.


به گزارش روابط عمومی مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر، دو الگوی شناسایی «معرفی‌محور» و «عملکرد‌محور» به عنوان دو  الگوی تکمیل‌کننده در کارگروه تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس همین گزارش، کارگروه تلفیق مرکز امور نخبگان در راستای اجرایی‌سازی مصوب اخیر کمیسیون برای طراحی الگوی شناسایی «عملکرد محور»  در کنار الگوی فعلی ، سه روش و درگاه را به عنوان مبادی ورودی و نشان‌گر اولیه برای شناسایی استعدادهای برتر در دستور جلسات خود قرار داده است:

درگاه اول:الگوی معدل محور(الگوی فعلی)

درگاه دوم: الگوی معرفی محور( از طریق معرفی توسط اساتید، مدیران و استعدادهای برتر)

درگاه سوم: الگوی عملکرد محور(از طریق ارائه فعالیت‌های مربوط به تدریس، پژوهش و تبلیغ)

درخصوص مقایسه این سه درگاه به عنوان سه شاخص و نشانگر اولیه بحث و تبادل نظر شد و  اکثریت اعضا وضعیت فعلی را همچنان به عنوان یکی از درگاه‌های اصلی شناسایی معتبر دانسته، معتقد بودند که درگاه اول به عنوان الگویی که بیشترین اعتبار را دارد و تا میزان 70 درصد شناسایی را انجام می‌دهد، حفظ شود و در عین حال برای رفع عدم جامعیت این الگو، از دو درگاه دیگر نیز تا حدود 30 درصد استفاده شود. البته دو درگاه دیگر، لابشرط از معدل تحصیلی نیستند و باید یک نصاب حداقلی معدل را داشته باشند. در اینصورت می‌توان امیدوار بود که مشکل عدم جامعیت این درگاه تا حدی رفع شود. به بیان دیگر، سه درگاه و نشان‌گر فوق به عنوان درگاه‌های اولیه شناسایی به نحو مانعه الخلو مورد اتفاق نظر قرار گرفت تا اینکه در ادامه جلسات، شرایط دیگر اعم از معدل، سن و ...مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان مقرر گردید:

1.هریک از طلاب حوزه های علمیه که واجد یکی از شرایط اولیه ذیل باشد، در صورت احراز سایر شرایط (شرایط ثانویه) که در جلسات بعدی بررسی و تعیین خواهد شد، می توانند در فرایند ثبت نام شناسایی استعداد برتر شرکت نماید:

1- داشتن نصابی از معدل مقطع؛

2- معرفی اساتید و مدیران واحدهای آموزشی؛

3-  داشتن فعالیت لازم در یکی از عرصه های تخصصی آموزش، پژوهش و تبلیغ؛

2.       مرکز امور نخبگان جزئیات این سه الگو و تلفیق آنها را در قالب اصلاحات دستور العمل احراز استعدادهای برتر برای بررسی در کارگروه تلفیق آماده نماید.

جلسات این کارگروه ادامه دارد.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
بازدیدگنندگان این صفحه: 159694
بازدیدکنندگان امروز: 70
کل بازدیدکنندگان: 742581
بازدیدکنندگان آنلاین: 1